Marti. 19 mai 2009. Aeroportul din Istanbul. Dupa un drum de 20 ore asteptam aeronava Tarom care sa ne aduca spre Bucuresti. Eram cam 50 de calatori, majoritatea romani. Imbarcarea era anuntata pana la 17.55, decolarea la 18.30. Pana la 18.30 avionul nici macar nu era tras la poarta. Un reprezentant TAROM se plimba nepasator printre calatori, nebagand in seama vreuna din intrebarile care ii erau adresate in legatura cu sosirea avionului. O familie (sot si sotie), trecuti si de a doua tinerete, il intrebau ce trebuie sa faca pentru a nu pierde legatura catre Cluj, pe care o aveau de la Otopeni. La insistentele acestora TAROM-istul nostru isi iese din pepeni, incepe sa injure, sa le "recomande" folosirea altor companii daca de cea romaneasca nu sunt multumiti. Ajunge avionul. Se face debarcarea calatorilor (era acelasi avion care plecase din Bucuresti spre Istanbul la 16.25), debarcarea bagajelor, imbarcarea noilor calatori si a bagajelor acestora intr-un haos de nedescris. Langa noi, la alta poarta se facea imbarcarea intr-un avion AirFrance, pasagerii acestuia privind amuzati/contrariati cum eram "manati" de la spate de un angajat/reprezentant TAROM cuprins de un zel de nedescris. Plecarea se face in tromba pe la vreo 7.15 PM.
Dupa un drum in forta, cu manevrele de rigoare (apropo, aici nu stiu daca sa laud echipajul sau sa il critic, manevrele au fost demne de un carusel) ajungem la Bucuresti. Aceeasi familie. Nu intelegeau de ce trebuie sa isi ia singuri bagajele de cala, sa faca check-out pentru ca apoi sa mearga pe jos, de la Sosiri Internationale pana la Plecari Interne, cu bagajele dupa ei. Explicatia TAROM-ului a fost simpla: aeroportul din Cluj nu apare pe circuitele internationale, neputandu-se directiona bagajul de la punctul de plecare, pe traseu ei nemaiputand interveni. Isi ridica oamenii bagajele, pleaca in fuga spre check-in pentru Cluj, in urma lor ramanand noi, care priveam consternati.
Bagajele lor au ajuns. Ale noastre nu toate. Din cauza haosului din Istanbul au "uitat" sa astepte ultimul transport de bagaje. Am vazut si romani fericiti - cei care au putut lua bagajele si sa plece cat mai repede.
Ceilalti au ramas la ghiseul de bagaje pierdute, sa asculte explicatiile intepate ale unei "functionare" care ajunsese sa fie cea mai importanta persoana pentru cei fara bagaje.
Din cate imi amintesc, s-a schimbat managementul companiei TAROM. Noul manager, Dna Ruxandra Brutaru, este o "tanara speranta" pentru companie. Cel putin asa fusese prezentata la momentul respectiv. A eliminat toate recipientele din plastic in care era servita mancarea, "pentru a usura incarcatura, eficientizand consumul". Acum primesti un sandwich intr-o punga, aruncat direct pe tavita din fata ta. Poate ar trebui inceput cu atitudinea angajatilor.
Parerea mea.
Orice asemanare cu realitatea nu este intamplatoare!!!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
Trimiteți un comentariu